نوآوری یعنی خلاقیتی که کار میکند! همین تعریف ساده از نوآوری مبنای فکری ما در هفتهنامه کارنگ است. اینجا به دنبال این هستیم که بتوانیم نوآوری را در بطن زندگی و کسبوکارها بیابیم. تلاش میکنیم هر فعالیتی که سبک زندگی و شیوه کار کردن ما را تغییر داده رصد کنیم و برای آنهایی که به… ادامه خواندن به دنبال رد نوآوری در همه صنایع نو و قدیمی
نویسنده: رضا قربانی
که یک روزنامهنگاری فناوری است. برای اطلاعات بیشتر صفحه درباره مدیر رسانه را ببینید.
درباره نقش مدیر محصول در کارنگ / رسانهای در زمینه اقتصاد نوآوری
در آخرین لحظات خروجی گرفتن از شماره اول هفتهنامه که با رضا جمیلی و بقیه بچههای تحریریه به نام ستون ثابتی که مینویسم فکر میکردیم که به ایده EndUP رسیدیم و آن را «سرانجام» ترجمه کردیم. EndUp را در ادامه مفهوم StartUP میدانیم. اگر در سالهای گذشته مدام از شروع کردن صحبت شده حالا اینجا… ادامه خواندن درباره نقش مدیر محصول در کارنگ / رسانهای در زمینه اقتصاد نوآوری
سر بزنگاه: درباره کلابهاوس
کلاب هاوس در مدت کوتاهی توانسته شبکه اجتماعی متفاوتی باشد؛ آینده این شبکه اجتماعی چگونه است؟ این سوالی است که در این یادداشت تلاش کردهام به آن پاسخ دهم. این یادداشت را چند هفته قبلتر برای روزنامه ایران نوشته بودم و در این مدت و با فیلترینگ این اپلیکیشن اوضاع کمی متفاوت شده است. رضا… ادامه خواندن سر بزنگاه: درباره کلابهاوس
آینده کار از هر جایی
این مطلب را اولین بار برای روزنامه ایران نوشتم؛ سوالی که به آن پرداختهام این است: «آیا شیوه کار کردن ما برای همیشه تغییر میکند و دیگر مانند گذشته نخواهد شد؟» رضا قربانی / روزنامهنگار فناوری آیا کار در یک محل مشخص و جلسههای حضوری جایش را به دورکاری در خانه و جلسههای آنلاین میدهد؟… ادامه خواندن آینده کار از هر جایی
آیا تلویزیون با همان شیوه گذشته میتواند به زندگی خودش ادامه دهد؟
با گسترش استریم آنلاین و تلویزیونهای اینترنتی و گسترش شیوههای نوین تولید محتوا چه تغییراتی در تلویزیون رخ خواهد داد؟ نقش اتاق خبر در تلویزیون آینده چگونه است؟ رضا قربانی / کارشناس ارشد مدیریت رسانه و روزنامهنگار فناوری اتاق خبر و شیوه تولید محتوا در رسانهها در جهان نسبت به گذشته تغییر کرده است؛ در… ادامه خواندن آیا تلویزیون با همان شیوه گذشته میتواند به زندگی خودش ادامه دهد؟
کرونا نام یک ویروس مرگبار است نه منشا خیر و حرکت
این مطلب را اولین بار برای ماهنامه مدیریت ارتباطات نوشتم و در آن تلاش کردم در زمینه کرونا و فناوریهای مالی صحبت کنم. رضا قربانی / کارشناس ارشد مدیریت رسانه اول؛ کرونا نه منشا خیر است و برکت و نه دشمن شماره یک بشریت؛ کرونا نه تاریخ را به دو نیمه تقسیم میکند نه یک… ادامه خواندن کرونا نام یک ویروس مرگبار است نه منشا خیر و حرکت
عبور از گردنه حیران در شب تاریک مهآلود
در دوران کرونا بحران اعتماد جدیتر شد؛ برای عبور از بحران چه باید کرد؟ کسبوکارهای ایرانی و بهطور خاص بانکها، بورسیها، بیمهایها و شرکتهای بزرگ و کوچک چه کنند؟ چگونه میتوانیم از فرصت رشد کسبوکارها برای عبور از بحران استفاده کنیم؟ مسئولیت اجتماعی کسبوکارها راهحل ما برای عبور از بحران است؛ منتها اول باید درباره این مفهوم با هم به توافق برسیم
زنبور بیعسل!
حذف قیمت و در نهایت حذف پلتفرمهای خرید و فروش آنلاین به غلبه بخش غیررسمی و غیرشفاف اقتصاد بر بخش رسمی و شفاف منجر میشود
باز کردن مدل ذهنیام نسبت به دنیا
دوستانم در کارمان خواستهاند بگویم چرا به دنبال ایجاد مسیر جدیدی در حوزه فعالیتم رفتهام؛ اشتیاق، انگیزه و عوامل درونی که باعث شده به مسیر و حرفه خودم فراتر از منافع مالی و شخصی فکر کنم چیست؟ دوستانم پرسیدهاند این اشتیاق و عامل چه بوده که باعث شده از استانداردهای فضای حرفهای و چارچوبها فراتر… ادامه خواندن باز کردن مدل ذهنیام نسبت به دنیا
برای کسبوکارهای نوین کرونا فقط فرصت نیست
مهمترین بحران دوران کرونا بحران اعتماد است؛ برای عبور از این بحران چه باید کرد؟ مسئولیت اجتماعی کسبوکارها چگونه به ما کمک میکند از این گردنه به سلامت عبور کنیم؟ آیا کسبوکارهای دیجیتال و آنلاین در برابر بهترین فرصت خود قرار گرفتهاند؟
چرا بپرسیم چرا؟
ایران فردا بیش از هر چیزی دیگری به چه چیزی احتیاج دارد؟ چرا باید از حکمت و فلسفه شروع کنیم و تلاش بدون پاسخ به چرا منجر به نتیجه مطلوب نمیشود؟ ترجمه راهی برای تفکر است و در صورتی که این مسیر را درست طی کنیم شاید راه به اندازه کافی برای ما روشن شود
شروع یک پایان
آیا بازار سریالهای خانگی اشباع شده است و باید برای تولید سریال انحصار ایجاد کرد؟محدودیت برای تولید سریال شبکه نمایش خانگی با چه هدفی انجام میشود؟
چرا زمین اینترنت زیر پای ما لرزان شد؟
اینترنت در سال ۹۸ سال سختی را پشت سر گذاشت؛ متهم بسیاری از مشکلات موجود اینترنت است و برخی چاره کار را حذف اینترنت و ملی کردن آن میدانند. این ایده چقدر اجرایی است؟
بیتکوین و دیگر هیچ!
در چند سال گذشته یکی از کلیدواژههای اصلی که زیاد تکرار کردهام بیتکوین بوده است؛ هرچند که بیتکوین را اکوسیستم کاملی نمیدانم و تصور میکنم لازم است به مرور بهبودهایی پیدا کند منتها در حال حاضر دستاوردی فوقالعاده است. بنابراین در ایران جزو اولین افرادی بودم که با نام خودم درباره بیتکوین نوشتم و از… ادامه خواندن بیتکوین و دیگر هیچ!
چرا هر چیزی به سرعت توان این را دارد که به یک بحران رسانهای تبدیل شود
کرونا بهانه است؛ رسانه بیمار است
۵ سوال ساده درباره بیتکوین و بررسی این که چگونه با لجبازی فرصتها را از دست میدهیم؟
چرا خصوصا در دوران تحریم بیتکوین و صنعت ماینینگ و بلاکچین فرصتی فوقالعاده بود؟ ادامه مسیر برخورد و قهر با نوآوری ما را به کجا میرساند؟
کسبوکارهای اینترنتی و کرونا / فرصت یا سراب فرصت؟
دولت در روزهایی کرونایی برای توسعه کسبوکارها چه کند؟
فعلا هستم جناب
درباره سربازی و فرصتهایی که از دست میرود
درباره انرژی و انرژیهای تجدیدپذیر به بهانه مینی سریال چرنوبیل
چرا انرژیهای تجدیدپذیر را باید جدی بگیریم؟
نگاهی به مهمترین درسها و روندهای سال ۹۸ که در سال ۹۹ به ما کمک میکند راه را از بیراه تشخیص دهیم
سالی که گذشت و امیدها برای سال ۹۹