مجله مطالعات کسب و کار رسانهها (Journal of Media Business Studies) از سال ۲۰۰۴ منتشر میشود.و تاکنون ۱۸ شماره از آن منتشر شده است. این نشریه را Jönköping International Business School در سوئد و به زبان انگلیسی منتشر میکند. نکته جالب در مورد ترتیب زمانی انتشار آن است: سه سال اول ۲ شماره در سال، دو سال دوم ۳ شماره در سال، و از سال ۲۰۰۹ چهار شماره در سال. یاد طرحهای بلندپروازانهای میافتم که در این مملکت کلنگش زمین زده شده و قرار بوده در پایان آن آپولو هوا کنیم. اما زهی خیال باطل. ما ماندیم و حوضمان. خوشم میآید از این که ابتدا کارها را آسان شروع میکنند و بعد که روی دور افتاد آرام آرام سرعتش را بیشتر میکنند. عاشق این تئوری هستم که میگوید ما نمیتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. نهایتا شاید بتوانیم کارهای کوچک را بزرگ انجام دهیم. این دوستان سوئدی هم کار با کیفیت عرضه کردند و بعد کمی کیفیت را افزایش دادند.
… بگذریم.
مقالههای ۵ سال اول این نشریه به رایگان در اینترنت منتشر شده است. به علاقمندان مدیریت و اقتصاد رسانهها پیشنهاد میکنم فایل pdf این مقالهها را دانلود و مطالعه کنند.
توجه: ممکن است ترجمه عنوان مقالهها صحیح نباشد. عنوان انگلیسی مقالهها هم در کنار عنوان فارسی آنها آمده است. این مقالهها هر کدام حدود ۲۰ صفحه است و حسابی به درد علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان رسانه میخورد. سردبیر این نشریه هم پروفسور تانکارد معروف است!
دوره ۱، شماره ۱، بهار ۲۰۰۴
ارزیابی تغییر بازار شبکه تلویزیون: بر اساس تجزیه و تحلیل منابع شبکههایپخش تلویزیونی(دانلود فایل)
Assessing the Changing Network TV Market: A Resource-Based Analysis of Television networks
Disintermediation و Reintermediation در زنجیره ارزش ضبط صدا: دو مطالعه موردی (دانلود فایل)
Disintermediation and Reintermediation of the Sound Recording Value Chain: Two Case Studies
شرکت Viacom: یک مطالعه موردی در مدیریت رسانه فراملی (دانلود فایل)
Viacom Inc.: A Case Study in Transnational Media Management
گونهشناسی ریسک در سازمانهای رسانهای فامیلی (دانلود فایل)
A Typology of Risk in Family Media Enterprises
دوره ۱، شماره ۲، پاییز ۲۰۰۴
یک تجزیه و تحلیل اکتشافی از استراتژیهای واگذاری شرکتهای عمده رسانهای (دانلود فایل)
Lightening the Load: An Exploratory Analysis of Divestiture Strategies of Major Media Firms
مصرفکنندگان مشترک مجله: رابطه رضایت مشتری و کیفیت محتوی (دانلود فایل)
Consumer Magazine Subscription: The Roles of Customer Satisfaction and Content Quality
ارزیابی مصرفکنندگان شبکههای کابلی زیرمجموعه یک برند: مطالعه موردی شبکه Discovery (دانلود فایل)
Consumer Evaluations of Cable Network Brand Extensions: A Case Study of the Discovery Channel
دوره ۲، شماره ۱، بهار ۲۰۰۵
معضل و آینده تلویزیون ماهوارهای استانی در چین (دانلود فایل)
The Dilemma and Future of Chinese Provincial Satellite Television
سقف شیشهای همچنان ادامه دارد: رهبران زن در شرکتهای ارتباطی (دانلود فایل)
The “Glass Ceiling” Persists: Women Leaders in Communication Companies
رهبری منابع انسانی در محیط با پویایی بالا: بر اساس تجزیه و تحلیل سه شرکت انتشاراتی (دانلود فایل)
Human Resource Leadership in Highly Dynamic Environments: Theoretically Based Analyses of 3 Publishing Companies
دوره ۲، شماره ۲، پائیز ۲۰۰۵
بررسی پویایی نسبت قدرت بین ایستگاههای رادیویی در آمریکا (دانلود فایل)
Exploring the Dynamics of Power Ratios among U.S. Radio Stations
قانون پرداخت برای برنامههای تلویزیونی و تاثیر آن بر پرداخت (دانلود فایل)
Pay TV Piracy and its Effects on Pay TV Provision
استراتژیهای کمپانیهای رسانهای فراملی در چین عضو WTO: رویکرد سه رهبر جهانی (دانلود فایل)
Transnational Media Corporations’ Strategies in Post-WTO China:The Approaches of Three Global Leaders
خصوصیات منحصر به فرد و پویایی کسب و کار محصولات رسانهای (دانلود فایل)
Unique Characteristics and Business Dynamics of Media Products
دوره ۳، شماره ۱، بهار ۲۰۰۶
دموگرافی خوانندگان روزنامه: عوامل و الگوهای مصرف در آمریکا (دانلود فایل)
Demographics of Newspaper Readership: Predictors and Patterns of U.S. Consumption
تبلیغات و توسعه رسانه: اتصال گمشده (دانلود فایل)
Advertising and the Development of Media: The Forgotton Connection
دیجیتال باشید: ارزیابی ۲۵ کمپانی برتر رسانهای آمریکا و استراتژیهای دیجیتال آنها (دانلود فایل)
Doing Digital: An Assessment of the Top 25 U.S. Media Companies and Their Digital Strategies
استراتژیهای برای چاپ دیجیتال موفق (دانلود فایل)
Strategies for Successful Digital Printing
دوره ۳، شماره ۲، پائیز ۲۰۰۶
تقابل یا مصالحه؟ وضعیت اسفبار برندهای رسانهای کوچک در فضای بازار مجموع صفر (دانلود فایل)
Confrontation or Concilliation? The Plight of Small Media Brands in a Zero-Sum Marketplace
تاریخچه و توسعه پژوهشهای اقتصاد رسانهها در چین (دانلود فایل)
The History and Development of Media Economics Research in China
توسعه روشهای دوباره مصرف کردن محتوی در صنعت نشر آلمان و آمریکا (دانلود فایل)
Dissemination of Content Reutilization Practices in the German and U.S. Book Publishing Industry
مدیریت یک فعالیت مشترک: یک مطالعه موردی از نقشها و تضادهای مشارکتکنندگان (دانلود فایل)
Managing a Joint Venture: A Case Study of Participants’ Roles and
Conflicts
دوره ۴، شماره ۱، بهار ۲۰۰۷
تلویزیون موبایلی در ایتالیا: زنجیره ارزش و مدلهای کسب و کار اپراتورهای مخابرات (دانلود فایل)
Mobile Television in Italy: Value Chains and Business Models of Telecommunications Operators
آیا مدیریت رسانه مهم است؟ مشخص کردن محدوده، منطق، و موضوعات مهم برای تحقیق در آینده برای شکلدهی این رشته دانشگاهی (دانلود فایل)
Does Media Management Matter? Establishing the Scope, Rationale, and Future Research Agenda for the Discipline
یک تغییر پارادایم در تبلیغات و تاثیر آن بر رسانههای تبلیغاتی-حمایتی (دانلود فایل)
A Paradigm Shift in Advertising and its Meaning for Advertising- Supported Media
رسانههای و کارآفرینی: چه باید بدانیم و به کجا باید برویم؟ (دانلود فایل)
Media and Entrepreneurship: What Do We Know and Where Should We Go?
دوره ۴، شماره ۲، تابستان ۲۰۰۷
استراتژی شرکتهای رسانهای فراملی: بر مبنای آزمون منابع اتحاد جهانی و الگوها (دانلود فایل)
Video Strategy of Transnational Media Corporations: A Resource-Based Examination of Global Alliances and Patterns
تاثیر اینترنت بر رفتار جستجوی اطلاعات مصرفکنندگان در آمریکا (دانلود فایل)
Impact of the Internet on Consumer Information Search Behavior in the United States
مرگ طبیعی، اتانازی و خودکشی: رحلت مشترک توافقنامههای عملی (دانلود فایل)
Natural Death, Euthanasia, and Suicide: The Demise of Joint Operating Agreements
مروری بر مفاهیم مالیات بر مصرف در فروش دانلودهای دیجیتال در اتحادیه اروپا (دانلود فایل)
An Overview of Consumption Tax Implications on the Sale of Digital Downloads in the European Union
دوره ۴، شماره ۳، پائیز ۲۰۰۷
ترجیحات مصرفکننده نسبت به دانلودهای تجاری موسیقی (دانلود فایل)
Consumer Preferences Towards Commercial Music Downloads
تئوری مصرف اقتصاد خرد و استفاده از رسانههای شخصی: شواهد تجربی از آلمان (دانلود فایل)
Microeconomic Consumption Theory and Individual Media Use:Empirical Evidence From Germany
درآمدی بر روزنامه الکترونیک: تعیین گروههای هدف اولیه (دانلود فایل)
Introducing the E-Newspaper: Identifying Initial Target Groups
یک تست کیفیت چه ارزشی دارد؟ تاثیر بودجههای تبلیغاتی بر تولید رای و هزینه کردن مصرفکننده (دانلود فایل)
What is A Quality Test Worth? The Influence of Advertising Budgets on Product Ratings and Consumer Spending
تبلیغات؟ بله لطفا، اما تنها زمانی که انتخاب خودم است (دانلود فایل)
Advertising? Yes Please, But Only When It’s My Choice
دوره ۵، شماره ۱، بهار ۲۰۰۸
رشد و توسعه شرکتهای رسانهای جدید و نوپا (دانلود فایل)
Growth and Development of New and Young Media Firms
قابلیتهای کسب و کار شرکتهای رسانهای کارآفرینانه کوچک: تولید مستقل تلویزیون کودکان در کانادا (دانلود فایل)
Business Capabilities of Small Entrepreneurial Media Firms:Independent Production of Children’s Television in Canada
نمودار موفقیتها و نوآوری در صنعت موسیقی: آیا شکل سازمانی اهمیت دارد؟ (دانلود فایل)
Chart Success and Innovation in the Music Industry:Does Organizational Form Matter?
قابلیتهای مدیریت پروژه در صنعت جدید رسانه (دانلود فایل)
Project Management Capabilities in the New Media Industry
هرگز نگو هرگز: متصدیان و تازهواردین در حضور معماری نوآوری (دانلود فایل)
Never Say Never: Incumbents and Newcomers in the Presence of Architectural Innovation
آشنایی با کارآفرینی در رسانههای سنتی (دانلود فایل)
Understanding Entrepreneurship in Traditional Media
دوره ۵، شماره ۲، تابستان ۲۰۰۸
تفکیک مشتریان و تعامل: دو چالش CRM در خدمات پخش عمومی (دانلود فایل)
Customer Differentiation and Interaction:Two CRM Challenges for Public Service Broadcasters
آینده تبلیغات تلویزیونی: نه آنقدر تلخ که قبلا گفته شده (دانلود فایل)
The Future of TV Commercials: Not as Bleak as Proclaimed
روزنامه بر روی قطعههای کاغذ الکترونیک: یک سناریو مدل از مدلهای کسب و کار ممکن (دانلود فایل)
Newspapers on Electronic Paper Devices: A Scenario Modelof Possible Business Models
اسکی بر روی یخ نازک: استراتژیهای ترویج چهارمین شبکه محل در المپیک ۲۰۰۶ (دانلود فایل)
Skating on Thin Ice: Promotional Strategies of a 4th Place Networkin the 2006 Olympics
دوره ۵، شماره ۳، پائیز ۲۰۰۸
چرا تلویزیون Cume مهم است: یک مطالعه موردی اکتشافی در مورد ۴ برند تلویزیون محلی (دانلود فایل)
Why TV Cume Matters:An Exploratory Case Study of Four Local TV Brand
سیاست عمومی و تولیدات مستقل تلویزیونی در بریتانیا
Public Policy and Independent Television Production in the U.K.
توسعه عرضی شرکتهای رسانهای (دانلود فایل)
The Development of Transversal Media Corporations
تغییر ساختار و بازگشت از خدمات پخش عمومی: مدیریت عمومی با نگرش خصوصی (دانلود فایل)
Restructuring and Turnaround of a Public Service Broadcaster:Public Management with a Private Attitude
با عرض سلام و خسته نباشید نمونه کارنامه ارشدتون را اگر لطف کنید بزارید ممنون می شم. با ت.جه به شروع ثبت نام ارشد نیاز فوری دارم. هر چقدر گشتم ندیدمش.
http://modir.ir/arshad/info1404.aspx
http://cityofgod.blogfa.com/post-186.aspx
http://cityofgod.blogfa.com/89052.aspx
با سلام و خسته نباشید
آیا ترجمه مقاله شرکت Viacom: یک مطالعه موردی در مدیریت رسانه فراملی را دارید ؟
لطفا برایم میل کنید
درود
نه متاسفانه