در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات یادداشتی در مورد کتاب زندگینامه استیو جابز نوشتم: بررسی اهمیت فیلسوفی به نام جابز که حتی با مرگش هم پرفروشترین کتاب سال ۲۰۱۱ را به نام خود کرد.
در بخشی از این یادداشت نوشتم:
احتمالا پرفروش شدن کتاب زندگینامه استیو جابز مهمترین اتفاق صنعت چاپ و نشر کتاب در سال ۲۰۱۱ نیست، اما اگر فهرستی از ۳ اتفاق مهم صنعت چاپ و نشر کتاب را جمع کنیم یکی از آن سه اتفاق بیشک مربوط به همین کتاب خواهد بود. این کتاب در مدتی اندک جزو پرفروشترین کتابهای سال شده و حالا که چند روزی به پایان سال نمانده این امید وجود دارد که پرفروشترین کتاب ۲۰۱۱ شود. این کتاب را والتر آیزاکسن از طریق بیش از ۴۰ گفت و گو با خود استیو جابز و ۱۰۰ نفر از دوستان و دشمنان این مرد نوشته است. این کتاب یک چهار راه و محل تلاقی بسیاری از مردان و زنان رسانه است. اولین آنها خود استیو جابز که شخصیتی تاثیرگذار در و بر عالم رسانه بوده است. دومی والتر آیزاکسن است که علاوه بر این که کتابهای زندگینامهای معروفی نوشته سردبیر هفتهنامه تایم و از مدیران سیانان بوده است. فروش خود کتاب و انتشار آن بلافاصله بعد از مرگ جابز هم حکایت از زمانشناسی و بازاریابی مناسب ناشر آن دارد. اما چرا این کتاب ارزش بررسی دارد؟
در این یادداشت سعی کردم برخی از این دلایل را مرور کنم و مطابق با زنجیره ارزش کتاب آنها را بشکافم.
شماره ۲۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات از امروز در دکهها قابل تهیه است.