آیا موفقیت قهوه تلخ باز هم تکرار می‌شود؟

به نظر من قهوه تلخ موفق بوده است. برخی آن را با دایی جان ناپلئون ناصر تقوایی مقایسه می‌کنند. خیلی‌ها هم قبول دارند که این بهترین کار مهران مدیری است. علاوه بر این‌ها این سریال مدیوم جدیدی برای سریال دیدن را در ایران مطرح کرد. سریالی که دیگر مانند سریال‌های تلویزیون مردم در یک زمان و روبه‌روی تلویزیون‌هایشان آن را تماشا نمی‌کنند. مردم حق دارند در هر ساعتی که خواستند سریال را ببینند. تا جایی هم که می‌دانیم کپی برداری از این سریال قابل صرفنظر کردن است. با توجه به تخمین‌ها هم درآمد زیادی کسب کرده است. (قهوه تلخ چقدر درآمد خواهد داشت؟). خب همه این‌ها گواهی است بر موفقیت این سریال.

اما چه چیزی باعث شده این سریال موفق باشد؟ آیا ابعاد مختلف این تجربه تکرار‌پذیر است؟ مثلا یکی از همین ابعاد احترام مردم به کپی‌رایت و عدم کپی سریال. آیا بعد این سریال دوباره چرخ بر همان محور همیشگی خواهد چرخید؟

این تجربه که ما فرصت آن را داریم که در وسط‌های آن به سر می‌بریم تجربه‌ای مهم و قابل بررسی برای متخصصان رسانه است. شما چه فکری می‌کنید؟

منتشر شده توسط رضا قربانی

که یک روزنامه‌نگاری فناوری است. برای اطلاعات بیشتر صفحه درباره مدیر رسانه را ببینید.

به گفتگو بپیوندید

2 نظر

  1. به نظر من هنوز مردم ایران اونقدر با این مساله آشنا نیستند و عادت ندارند ، در نتیجه بستگی به درجه عاطفی است که بین مردم ایجاد می کنیم. هرچه درجه عاطفی بیشتر باشد فروش و عدم کپی محصول بیشتر می شود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *