میزان مصرف رسانه‌ها یا media consumption از آن متغیرهایی است که اطلاعات فراوانی را در مورد آدم‌ها به ما می‌دهد. حتی برخی بر مبنای همین آمارها صحبت از نسل‌های رسانه‌ای می‌کنند. این که چه رسانه‌ای در چه گروهی بیشتر استفاده می‌شود می‌تواند آن گروه را منتسب به آن رسانه کند. مثلا مردم ما به نظر می‌رسد بیشتر تلویزیونی هستند تا روزنامه‌ای. اما کشوری مانند ژاپن بیشتر روزنامه‌ای هستند تا تلویزیونی. البته این دو جمله آخر من مبتنی بر آمار نبود. دسترسی به آمار در زمینه مصرف رسانه‌ها هم چندان آسان نیست. هم این که این کار نیاز به تحقیقات عریض و طویل دارد و هم این که پروژه‌های نان و آب دارتر هم همیشه هست که محققان وقتی برای این کارها نگذارند. در بلاد فرنگ گویا به این مسائل اهمیت می‌دهند و تحقیقات خوبی در زمینه میزان مصرف رسانه‌ها انجام می‌دهند. در اینفوگرافی ادامه این متن می‌توانید میزان مصرف رسانه‌ها در نسل‌های مختلف و در ساعت‌های مختلف روز را ببینید.

Media Consumption - 2011

Created by: MBA Online

منتشر شده توسط رضا قربانی

که یک روزنامه‌نگاری فناوری است. برای اطلاعات بیشتر صفحه درباره مدیر رسانه را ببینید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *