درباره اولین رویداد رسانه‌های اجتماعی که از دل رسانه‌های اجتماعی بیرون آمده است

اگر سال‌ها بعد بچه‌های ما دور هم جمع شوند و روز رسانه‌های اجتماعی را جشن بگیرند، روا نیست جشن بگیرند و نامی از جواد افتاده عزیز نبرند. ایشالا جواد عزیز که نور چشم همه بچه‌های فعال در شناخت شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی است صد سال زنده باشد و برگزاری صد و دومین دوره روز رسانه‌های اجتماعی در ایران را هم ببیند.

اما او امروز در آغاز راهی بزرگ است. راهی که در ادامه آن و سال‌ها بعد شاید به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جوری نگاه کنیم که امروز به تلگراف و تلکس نگاه می‌کنیم. به قول یکی از اساتید ارتباطات، ما بچه‌های امروز، متعلق به نسلی هستیم که مرغ را از مرغ‌فروشی به بعد دیده‌ایم. استاد عزیز ما متعلق به نسلی هستند که مرغ را از قبل‌تر از مرغ‌فروشی هم دیده‌اند. کسی چه می‌داند. شاید نسل‌های آینده مرغ را چند مرحله بعدتر از مرغ فروشی ببینند و شاید آن روز اصلا دیگر مرغی در کار نباشد و همه چیز در یک قرص مرغ خلاصه شود. مهم نیست که چه خواهد شد. مهم این است که در هر عصری مردان و زنانی هستند که کارهایی را شروع می‌کنند و جلو می‌برند؛ وگرنه کسانی که به کار نوک بزنند و بروند کنار کم نیستند. مهم این است که آهسته و پیوسته ادامه دهند.

در دنیای وب امروز ایران کمتر کسی هست که فعال باشد و با جواد افتاده عزیز آشنا نباشد. یکی از دوستی‌های پر خیر و برکت من که از طریق فضای مجازی شکل گرفت و آرام آرام به فضای واقعی رسید همین دوستی با جواد عزیز بود. در این سال‌‌ها از دور شاهد رشد روز به روز جواد بودم و همیشه از آشنایی با او خوشحال. این روزها اما کمی به خاطر بدقولی‌هایم شرمنده او هستم که ایشالا بتوانم در آینده جبران کنم.

اما برسیم به امروز. جواد با کمک بچه‌ها دارد همایش روز رسانه‌های اجتماعی را برگزار می‌کند. برای این کار هم به سراغ جوانان رفته و همین طور به سراغ چهره‌های دانشگاهی. معمولا رسم بر این است که نهادهای گردن کلفت دولتی پایه‌گذار و پی‌گیر برگزاری همایش‌هایی هستند که بیشتر آنها به سمی ناهار می‌مانند و بس. همایشی که جواد دارد به کمک بچه‌ها برگزار می‌کتد شاید اگر ناهار رنگین مرصع پلویی نداشته باشد، ولی صفا و صمیمت و افزایش علم و دانش را در پی دارد. بالاخره سفره با رنگ و لعاب مرصع پلو که رنگین نمی‌شود. سفره با صفای میزبان رنگین می‌شود که این بار میزبان ما مرد باصفایی هم هست.

برای همایش سایت قشنگی هم طراحی شده که پیشنهاد می‌کنم آن را از اینجا ببینید.

 

محورهای همایش:

• رسانه های اجتماعی و هویت ایرانی

• رسانه های اجتماعی و رونق کسب و کار

• نقش رسانه های اجتماعی در پیشبرد برنامه های توسعه کشور

• تاثیر متقابل رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی

• تاثیر سیاست های سرویس دهندگان رسانه های اجتماعی بر رفتار کاربران

• شیوه های بکارگیری استراتژیک رسانه های اجتماعی در شرکت ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی

• رسانه های اجتماعی و بکارگیری آن در حوزه علوم ارتباطات (روزنامه نگاری، روابط عمومی و تبلیغات)

• رسانه های اجتماعی و بکارگیری آن در آموزش

بدون دیدگاه برای درباره اولین رویداد رسانه‌های اجتماعی که از دل رسانه‌های اجتماعی بیرون آمده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.