همکاری جنرال‌موتورز و منچستریونایتد برای تبلیغات خودرو و چند نکته یک مدیر رسانه

اول خبر ایسنا را بخوانید:

جنرال‌موتورز تفاهم‌نامه‌ای را به منظور تبلیغ برند شورولت خود با محبوب‌ترین باشگاه فوتبال جهان امضا کرد.

بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا اعلام کرده که از این پس برای تبلیغات محصولاتش به جای مسابقات فوتبال آمریکایی سوپربال در بازی‌های جهانی فوتبال سرمایه‌گذاری کند.

در همین راستا جنرال‌موتورز تفاهم‌نامه حمایت مالی را با باشگاه فوتبال منچس‌تر یونایتد امضا کرده که البته جزئیات دقیق این تفاهم‌نامه اعلام نشده است. جنرال‌موتورز قصد دارد از طریق باشگاه منچس‌تر یونایتد خودروهای شورولت خود را تبلیغ کند. برآورد می‌شود که منچس‌تر یونایتد دارای دست‌کم ۶۵۹ میلیون هوادار ثبت شده در سراسر جهان باشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنرال‌موتورز به ویژه برای فروش خودروهای شورولت خود به بازار چین امید دارد. جایی که منچس‌تر یونایتد در آن حدود ۱۰۸ میلیون هوادار دارد.

اما چند نکته:

۱. پایان دوران صرفا: فوتبال سال‌هاست که دیگر، صرفا یک ورزش نیست. صرفا، ابزاری جهت تبلیغات هم نیست. فوتبال خود کسب و کار است. دارم درباره زمین سبز و مناسبات حاکم بر آن زمین حرف می‌زنم نه صرفا درباره کسب و کار فوتبال. از برنامه‌های مربی‌ها گرفته تا برنامه‌های مدیران تیم‌ها و فدراسیون‌ها تا بازیکنان و تماشاچیان و رسانه‌ها. دنیا ساخته ذهنیات ماست. فوتبال می‌توانست بازی سطح پایینی برای یک مشت جوان علاف جنوب شهری باشد. آنجا هم یک مشت آدم دنبال یک توپ می‌دویدند. اما الان هم که یک مشت آدم می‌دوند دنبال توپ، گویی این‌ها با آن‌ها فرق دارند. این‌ها فیلسوف‌اند؟

۲. جهانی فکر کنید،محلی عمل کنید: فوتبال را انگلیسی‌ها بازی می‌کنند. چینی‌‌ها نگاه می‌کنند. آمریکایی‌ها هم به واسطه آن ماشین‌شان را می‌فروشند. این است جهانی شدن؟

۳. معمایی به نام چین: چین دنیای آینده نیست. چین همین امروز است. با خودم فکر می‌کنم به عنوان مدیر یک کسب و کار در برابر این جمله چه باید بکنم؟

۴. دنیا جای بهتری می‌شد اگر … : آیا دنیا روز به روز به جای بهتری تبدیل می‌شود؟ یا شاید بهتر است به این سوال فکر نکنم و به جایش بازی منچستر انگلیس را از رسانه ملی ایران زمانی که با ماشین آمریکایی‌ام در خیابان‌های دکتر جردن ویراژ می‌دهم تماشان کنم و گاهی به بازار چین هم فکر کنم؟

منتشر شده توسط رضا قربانی

که یک روزنامه‌نگاری فناوری است. برای اطلاعات بیشتر صفحه درباره مدیر رسانه را ببینید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *