کارآفرینی در رسانه‌ها با کارآفرینی در دیگر کسب و کارها تفاوت دارد. علت آن هم در نوع محصول رسانه‌هاست. رسانه‌ها با دیگر کسب و کارها تفاوت دارند و علت آن این است که جنس کار رسانه پیام است. یک تولید‌کننده محصولات آرایشی برای محصولش بازاریابی می‌کند. بعد آن را تولید می‌کند. نهایت ارتباط او با مشتریان‌اش این است که محصولش استاندارد باشد و سمی نباشد و دوام بالایی داشته باشد و این موارد. هیچ گاه دیده نشده که کسی از فروشنده یا تولید‌کننده محصول آرایشی به خاطر این که نتوانسته خوب آرایش کند شکایت کند. یا حتی این که کسی فروشنده یا تولیدکننده محصولات آرایشی را باعث و بانی انحراف در جامعه نمی‌داند. اما در رسانه داستان متفاوت می‌شود. شما اگر در رسانه و پیامی که می‌فرستید از محصولات آرایشی غلیظ برای آرایش کسانی که دربرابر مردم هستند استفاده کنید متهم می‌شوید که در حال به هم زدن سبک زندگی مردم هستید.

پیام رسانه همیشه به دنبال رسانه و کسب و کار رسانه است. کسب و کار رسانه سختی دوچندان دارد. شما یک بار باید محصول رسانه‌ای‌تان را تولید کنید و به دست مخاطب برسانید. بعد تازه کار شما شروع می‌شود. بنابراین با توجه به سختی‌هی کار رسانه‌ای کارآفرینی در رسانه‌‌ها دست نمی‌دهد مگر این که منابع انسانی مناسب جذب ساختار رسانه‌ای شده باشند.

شرکت‌های نوپای رسانه‌ای باید از نیروهایی استفاده کنند که از کار در رسانه لذت ببرند و همچنین علاقمند به یادگیری هر روزه باشند. اگر رسانه‌ای به دنبال منابع انسانی کارمند‌وار باشد یا آنها را به کارمند تبدیل کند دیر یا زود پیر و نابود می‌شود.

هر سازمانی برای موفقیت باید دو قطب را تدبیر کند. یکی درون سازمان یکی هم بیرون سازمان.

منتشر شده توسط رضا قربانی

که یک روزنامه‌نگاری فناوری است. برای اطلاعات بیشتر صفحه درباره مدیر رسانه را ببینید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *