هیچ عشقی با سکوت زنده نمی‌ماند

میلان کوندرا رمان جمع و جوری دارد به نام هویت. کوندرا در رمان، وضع انسان معاصر را زیر ذره‌بین گذاشته و سرگشتگی و التهاب جان و روان او را نمایش می‌دهد. جایی در رمان این جمله از زبان یکی از شخصیت‌ها بیان می‌شود: «هیچ عشقی با سکوت زنده نمی‌ماند.» اگر یک چیز بتواند کاری که ما در گروه رسانه‌ای شفق دنبال می‌کنیم را بیان کند همین جمله است. ما تلاش می‌کنیم عشق زنده بماند و در این راه زبان مشتریان‌مان می‌شویم. اگر فیلم «او» را دیده باشید کار ما چیزی است شبیه آن تشکیلات عریض و طویلی که برای مردم و از طرف آنها نامه می‌نوشتند. بگذریم.

من و دوستانم در گروه رسانه‌ای شفق در حال توسعه کسب و کارمان هستیم. برای این هم به دنبال جذب نیروهای تازه، پرانرژی، سرحال و با انگیزه می‌گردیم. قبل از این که بگوییم چه نیروهایی می‌خواهیم درباره گروه رسانه‌ای شفق چند کلمه حرف بزنیم که خودش مشخص می‌کند دنبال چه هستیم.

ما شرکتی هستیم که کار تخصصی‌مان بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی و برندینگ است. روش‌مان تولید محتواست. مثلا ما برای مشتریان‌مان تحقیقات بازار انجام نمی‌دهیم. یا مثلا تبلیغات بر روی بیل‌بورد و مانند این‌ها نداریم. ما خرید فضا از رسانه‌ها نداریم و کارهایی مانند این. ما مشتریانی داریم که در کنار آنها می‌نشینیم و به جای آنها به برخی از مسائل فکر می‌کنیم. تلاش ما این است که فکر کردن را از روی دوش مشتریان‌مان بر‌داریم و به جای آنها تولید محتوا ‌کنیم. گزارش می‌نویسیم. یا مثلا یادداشت و مقاله. اما روزنامه‌نگار نیستیم. گاهی پادکست تولید می‌کنیم و گاهی فیلم، اما فیلم‌ساز نیستیم. وب‌سایت طراحی می‌کنیم و کارهایی مانند آن اما طراح سایت نیستیم. از بیرون به نظر می‌رسد فعالیت‌های ما پراکندگی دارد. هرچند خودمان این طور فکر نمی‌کنیم. ما فقط بر روی یک چیز تمرکز کرده‌ایم و آن تولید محتواست. در همین مسیر هم فعلا خودمان را محدود کرده‌ایم به جامعه بانکداری و پرداخت ایران. این انتخاب‌ها باعث شده کارهای‌مان پیچیدگی خاصی داشته باشند. چون ما هم باید از اقتصاد سررشته داشته باشیم هم از فناوری اطلاعات. هم باید عالَمِ مهندس‌ها و بانکدارها را درک کنیم و هم با هنرمندها دم‌خور باشیم.

حالا اگر فکر می‌کنید گروه رسانه‌ای شفق جایی است که می‌توانید در آن تجربه‌های تازه داشته باشید و چیزهای جدید یاد بگیرید، ادامه متن را بخوانید.

ما به دنبال خون تازه‌ هستیم. در چند سال گذشته آرام رشد کردیم و با این که کارمان رسانه است، اما اصراری نداشتیم و نداریم که دیده شویم. کار ما این بوده و هست که مشتریان‌مان دیده شوند. ما شغل‌های تعریف شده و دقیق نداریم. شرح شغل‌های ما نسبتا مبهم است. حتی کارراهه شغلی هم نداریم. اما همه آنهایی که در گروه رسانه‌ای شفق دوام آورده‌‌اند، در یک ویژگی مشترک بودند و آن روحیه تولید محتواست. ما به آدم‌های تک‌کاره که مدام باید آنها را مدیریت کرد احتیاجی نداریم. در شفق کسانی می‌خواهیم که کماندو باشند. کماندوهای شفقی باید بتوانند بخوانند و بنویسند. سواد خواندن و نوشتن حداقل چیزی است که می‌خواهیم. کمی هم ریزه‌کاری بدانند خوب است. مثلا اعصاب نداریم متنی را بخوانیم که فونتش تاهوما باشد و سایزش ۱۱. بر روی نیم‌فاصله‌ها حساسیم. هرچند ملانُقطی نیستیم و از ملانقطی‌ها خوش‌‎مان نمی‌آید، اما انتظار زیادی نیست که یک متن با فونت و سایز درست و حسابی و رعایت حداقل‌ها بگیریم. طبیعی است و نیازی به گفتن ندارد که ما دوست داریم کسانی در کنار ما کار کنند که معنا برایشان مهم است. فرم بدون محتوای الکن است و ناقص. دوست داریم کسانی با ما کار کنند که علاقمند به خواندن باشند. انتظار زیادی نیست، اگر دوست داشته باشیم همکاران‌مان اهل خواندن مجله و کتاب باشند. مطالعه کنند و ولع دانستن داشته باشند و دیگران را هم در هیجان این حس کنجکاوی‌شان شریک کنند. در گروه ما عکاس هست. فیلمبردار. تدوین‌گر. نویسنده. خبرنگار. طراح وب‌سایت. گرافیست. برای تمام این موقعیت‌ها هم کماکان به دنبال نیروهای خلاق و پرانرژی می‌گردیم. از نظر مالی هم پرداختی ما خوب است.

کارهای متعددی می‌کنیم. مثلا در چند ماه گذشته یک کتاب ۵۰۰ صفحه‎‌ای را ظرف دو ماه ترجمه و آماده چاپ کردیم که به زودی منتشر می‌شود. ظرف یک ماه فرهنگ واژه‌های بانکداری الکترونیک را آماده کردیم. وب‌سایت راه پرداخت را به روز نگه می‌داریم و برای برخی از شرکت‌ها نشریه آماده می‌کنیم. دستی هم بر فعالیت‌هایی مانند تدوین هویت بصری و طراحی وب‌سایت و تشکیل اتاق خبر و مانند آن داریم. فیلم هم می‌سازیم و با فیلم عشق می‌کنیم.

اگر علاقه دارید و به دنبال کار چالشی می‌گردید با ما تماس بگیرید.

شماره تلفن: ۶۶۹۶۷۷۳۵

ایمیل: mediamanager.ir@gmail.com

منتشر شده توسط رضا قربانی

که یک روزنامه‌نگاری فناوری است. برای اطلاعات بیشتر صفحه درباره مدیر رسانه را ببینید.

به گفتگو بپیوندید

2 نظر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *