دسته‌ها
یادداشت‌

دنیای آینده رسانه های الکترونیک

فناوری اطلاعات و رسانه‌ها به مقدار بسیار زیادی در هم تنیده شده و بر هم تاثیر گذاشته‌اند. چنان که برخی مواقع مرز بین آنها از بین می‌رود. مثلا ابزاری مانند ipad را باید در حوزه فناوری اطلاعات بررسی کرد یا رسانه؟ در هر صورت چنین ابزارهایی همانقدر که مربوط به دنیای IT هستند با رسانه سروکار دارند. زمانی بود (حتی تا سال ۲۰۰۰) که رسانه‌های سنتی نمی‌دانستند که IT و رسانه‌های دیجیتال چه بخشی از آینده را تشکیل می‌دهند. اما امروز که فقط ۱۱ سال از ابتدای سال ۲۰۰۰ گذشته رسانه‌های دیجیتال چنان با رسانه‌های سنتی عجین شده‌اند که گمان می‌کنیم از اول هم چنین بوده است.

یک سوالی که در ذهن من هست این است که با برخی از پدیده ها چگونه باید مواجه شد؟ همان مثالی که زدم. مثلا تبلت ها. تبلت ها را باید در حوزه نرم افزار و سخت افزار دید یا نه بایستی نگاه رسانه ای داشت. مشکل اینجاست که متخصصان با عینک خودشان به ماجرا نگاه می کنند و گاهی وقت ها این کار دست ما می دهد. تکنسین ها چیزی را می سازند که تولید کنندگان محتوی هنوز از آن عقب هستند. اما چیزی که می دانم این است که برد با آنهایی است که خیلی سریع با فناوری همگام می شوند.

پ.ن. این را هم ببیند.

شبکه های اجتماعی چگونه کسب و کار را متحول کردند

از رضا قربانی

که یک روزنامه‌نگاری فناوری است. برای اطلاعات بیشتر صفحه درباره مدیر رسانه را ببینید.

۲ دیدگاه دربارهٔ «دنیای آینده رسانه های الکترونیک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *